Nie wystarczy oferować dobrych produktów i usług na wysokim poziomie. Żeby dobrze radzić sobie na rynku, trzeba znaleźć skuteczny sposób, by dotrzeć ze swoją ofertą do klientów.
- 1. Rozpoznanie potrzeb klientów
- 2. Logo i materiały promocyjne
- 3. Strona internetowa
- 4. Blog firmowy
- 5. Katalogi firmowe
- 6. Serwisy ogłoszeniowe i aukcyjne
1. Rozpoznanie potrzeb klientów
Zanim wybierzemy strategię działania, powinniśmy postawić się na miejscu klientów, przyjąć ich perspektywę. Zastanówmy się dogłębnie, czym możemy zachęcić klientów do zakupu produktu? Co nas by mogło zainteresować na ich miejscu? Które korzyści uznalibyśmy za priorytetowe?
2. Logo i materiały promocyjne
Równie ważna dla firmy jest spójna identyfikacja wizualna. W tej technice chodzi o to, żeby już na pierwszy rzut oka każdy wiedział, z jaką firmą ma do czynienia. Logo powinno przede wszystkim znaleźć się na stronie internetowej i materiałach służących do promocji. Ważne, aby koncepcja nie tylko loga, ale i ogólnie materiałów promocyjnych, była wewnętrznie spójna.
3. Strona internetowa
Strona internetowa jest wizytówką firmy i odpowiada za wirtualny kontakt z klientami. Powinna więc zawierać przydatne, merytoryczne treści. Żeby dobrze wywiązywała się ze swojego zadania, powinna być responsywna. Oznacza to, że należy ją stworzyć w ten sposób, by była dostosowana do różnych typów urządzeń, tak aby można było na nią wejść, posługując się komputerem, laptopem czy urządzeniem mobilnym, takim jak komórka czy tablet. Obecnie już co druga osoba używa właśnie urządzeń mobilnych do poruszania się w internecie. Jeśli chcemy trafić do takich osób z ofertą, strona firmy powinna więc również i na tego typu urządzeniach być czytelnie wyświetlana.
Oczywiście sama strona może nie przebić się do świadomości klienta, patrząc na to, jak zacięta jest teraz konkurencja w kwestiach biznesowych. Dlatego stronę warto wypozycjonować. Chodzi o to, by strona firmy znajdowała się wśród pierwszych organicznych wyników odnajdywanych przez wyszukiwarkę.
4. Blog firmowy
Można również założyć bloga, który pozwoli na bieżąco śledzić życie firmy. Mogą tam znaleźć się relacje z życia przedsiębiorstwa, wyjazdów i konferencji, ale także materiały poświęcone dziedzinie, w której obszarze działalność jest prowadzona – porady branżowe, ciekawostki. Blog z regularnie dodawanymi ciekawymi informacjami może przybliżyć firmę potencjalnym klientom.
5. Katalogi firmowe
Swoją działalność można także umieścić na stronach zrzeszających firmy. Będzie to kosztować od kilku do kilkunastu złotych, ale dodanie firmy do takiej strony zwiększy jej widoczność w wyszukiwarce Google.
6. Serwisy ogłoszeniowe i aukcyjne
Nie tylko osoby fizyczne wystawiają ogłoszenia na serwisach takich jak Allegro czy OLX. Również przedsiębiorcy i firmy mogą wystawiać na nich oferowane przez siebie towary i usługi. Serwisy takie mają dobrą widoczność w wyszukiwarce, dlatego korzystając z nich, można stosunkowo łatwo dotrzeć do klientów. Problemem jest to, że oferty poszczególnych firm często muszą rywalizować cenowo, by zyskać klientów.