Zakupy, internet, własna firma

Instagram

Jak zarabiać na Instagramie?

Marzy Ci się zarabianie na tym, co kochasz robić? Instagram daje Ci taką możliwość. Tylko jak zacząć? Przedstawiamy, jak zarabiać na Instagramie.

Zarabianie na Instagramie – jak zacząć?

Aby zarabiać na Instagramie, musisz spełnić jeden z warunków: być znanym lub oferować coś wartościowego. Zakładamy, że pierwszy punkt Ciebie nie dotyczy, ponieważ gdyby tak było, lektura tego tekstu nie byłaby potrzebna – marki same by przychodziły do Ciebie z ofertami współprac.

Dlatego skupimy się na tych osobach, które dopiero raczkują w mediach społecznościowych. Od czego zacząć? Od zbudowania społeczności. Tutaj nie ma co się oszukiwać, agencje zwracają uwagę przede wszystkim na ilość obserwujących, serduszka i komentarze. Jak ich zdobyć jak najwięcej? Oferować wartościową treść. Modowe newsy, porady dotyczące stylizacji, przepisy kulinarne czy tutoriale dotyczące szydełkowania. Cokolwiek z Twojej niszy, co może przydać się innym i tym samym sprawić, że będą Cię obserwować. To oczywiście powinno być okraszone zdjęciami na co najmniej przeciętnym poziomie. Oczywiście im lepsze będą, tym łatwiej przyciągną wzrok.

A czy mając nieduże konto, przekreślasz swoją szansę na zarabianie na Instagramie? Zdecydowanie nie! I tu od razu radzimy, że kupowanie „followersów” to nie jest najlepsza droga do sukcesu. Agencje reklamowe często współpracują z tzw. micro influencerami. Są to osoby, które skupiają wokół siebie niedużą, lecz zaangażowaną społeczność. Co to znaczy? Że obserwatorzy wchodzą z nimi w interakcje, piszą komentarze. Ufają im.

Uważasz, że jesteś już gotowy na pierwsze współprace? Sprawdź, jakie są najpopularniejsze metody zarabiania na Instagramie.

Praca na Instagramie

Metody zarabiania na Instagramie

Najczęściej zarabia się dzięki postom sponsorowanym. Na czym to polega? Na tworzeniu zdjęć, treści dla marek, z którymi podpisujesz umowę. Tylko tu trzeba uważać, ponieważ reklamowanie wszystkiego, co się da, może się źle dla Ciebie skończyć. Dlaczego? Po pierwsze, Twoje konto nie może być tzw. słupem reklamowym. A po drugie, warto wierzyć w produkt, który się poleca. W innym wypadku możesz stać się niewiarygodny dla swoich obserwujących, a to często skutkuje masowym „unfollow”.

Innym, popularnym sposobem, jest marketing afiliacyjny. Co to oznacza? Najczęściej wygląda to tak, że polecasz wybrany produkt (zasady są tu takie same jak wyżej) i podajesz link umożliwiający jego zakup. Dostajesz prowizję od każdej transakcji, która została zrealizowana z jego pomocą. Jest tu tylko jedno „ale”. Na Instagramie są ograniczone możliwości umieszczania aktywnych linków. Jeden z nich może znaleźć się w opisie Twojego profilu, ale z góry zaznaczamy, że nie jest to najlepsze miejsce. Jest jeszcze opcja „swipe up” (przeciągnij i przejdź do strony) w Insta Story. Aby móc umieszczać tam aktywne linki, trzeba posiadać min. 10 000 obserwatorów.

Instagram może też posłużyć Ci do… sprzedaży własnych produktów, czy to tradycyjnych, czy cyfrowych. Obecnie wiele niedużych firm promuje swoją działalność tylko w mediach społecznościowych i odnoszą dzięki temu niemałe zyski.

Jak rozpocząć pierwszą współpracę?

Na koniec mamy dobrą wiadomość. Nie musisz czekać, aż marka sama do Ciebie napisze z propozycją współpracy (bo jak nie jesteś znany, to prawdopodobieństwo, że napisze, jest małe). Możesz sam wysyłać do agencji oferty współpracy lub… założyć konto w jednym z serwisów pośredniczących między agencjami a influencerami. Tam możesz składać swoje oferty w wybranych kampaniach lub po prostu, dać się poznać markom. Przykładami takich serwisów jest BrandBuddies, Reachablogger czy Web Heros.

Scroll to top