Coraz więcej firm przenosi się teraz do Internetu, także tych, które swoją działalność opierają głównie na sprzedaży. Oznacza to, że muszą zadbać o odpowiednią stronę internetową, a raczej sklep internetowy, w którym będą mogli wystawiać swoje oferty. Założenie sklepu online nie jest takie proste i dla wielu osób może to być nie lada problem. Na co więc zwrócić uwagę zakładając sklep internetowy?
Sklep internetowy – dlaczego warto założyć?
Właściciele stacjonarnych sklepów często decydują się na rozszerzenie swojej działalności o Internet. Nie bez powodu. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, a więc jest to jedna z form przyciągnięcia klientów i zwiększenia sprzedaży. Prowadzenie sklepu internetowego to wiele zalet. Przede wszystkim wymienia się oszczędność czasu. Klienci zakupy mogą robić przez całą dobę, nawet w święta. Obsługa takiego sklepu jest prosta dla dwóch stron. Dzięki temu można dotrzeć do szerszego grona klientów, ale i zbudować i utrwalić wizerunek marki. Posiadanie sklepu daje też możliwość zaprezentowania oferty w atrakcyjny i wyczerpujący sposób, np. przez zdjęcia i opisy. Decydując się na posiadanie jedynie sklepu w sieci, może obniżyć to koszty prowadzenia działalności. Nie ma konieczności utrzymywania lokalu, zatrudniania pracowników itp.
Jak założyć sklep internetowy – od czego zacząć?
Przede wszystkim od formalności. Jeśli nie przenosimy biznesu do sieci i zaczynamy od początku, należy skupić się najpierw na założeniu działalności gospodarczej, stworzeniu biznesplanu i kosztorysu i założeniu konta firmowego dla sklepu. Dopiero wtedy można przystąpić do rzeczywistego zakładania sklepu w Internecie. Od czego trzeba zacząć?
Przede wszystkim od wyboru domeny. Najczęściej jest nią nazwa firmy, w tym przypadku – sklepu online. Następnie należy skupić się na wyborze platformy, która umożliwi założenie sklepu internetowego. Najczęściej sprzedający decydują się na Shoplo lub Shoper. Są to platformy intuicyjne w obsłudze, zapewniają wsparcie i techniczną obsługę. Jedynie na początku klient musi przejść przez prosty kreator.
Stworzenie sklepu można też zlecić specjalistom. Ci od podstaw wykonają taki sklep i zrealizują nasze pomysły pod względem grafiki, treści i innych wymagań. Istnieje też możliwość zbudowania sklepu internetowego na WordPressie z modułem WooCommerce. Mogą się za to zabrać jedynie osoby, które znają się na systemie WordPress i na SEO.
Założenie sklepu internetowego – o czym pamiętać?
Przy zakładaniu sklepu internetowego należy pamiętać o logistyce. Chodzi o realizowanie zamówień, pakowanie przedmiotów, wysyłanie ich itp. Warto podpisać umowę z firmą kurierską, która będzie dostarczała zamówione produkty prosto do kupujących. W ostatnich latach sporą popularnością cieszyły się Paczkomaty. Istotny jest również wybór płatności. Poza przelewami online niektóre sklepy wprowadzają też możliwość płacenia np. przez PayPal. Warto zadbać też o to, by stworzony sklep internetowy był poprawnie wyświetlany na telefonach. W ostatnich latach zaobserwowano wzrost sprzedaży przy wykorzystaniu właśnie smartfonów.